Arrangementer

Tidligere arrangementer

Frokostmøte

Vi møtes i kantinen på Hunsfos fra kl 07.45 til en god frokost Vi starter programmet kl 08.00 1x5 minutter presentasjon fra vårt medlem nummer 100 Strai Kjøkken AS Foredrag av Maja Marum fra Hennig Olsen Is

  • 07.11.2010
  • 07:45 — 09:00
  • Hunsfos Næringspark

Styremøte Vennesla Næringsforening

Arrangementet krever ikke påmelding.

  • 16.01.2017
  • 17:00 — 20:00


Lukket arrangement

Frokostmøte Vennesla Næringsforening

Vi har denne gangen vært så heldige å få besøk av Per Turnes, administrerende direktør ved Norgesplaster. Norgesplaster er en spennende bedrift med et stort nasjonalt og internasjonalt marked - og med et produktspekter som benyttes av folk flest og av helsevesenet. Vi er sikre på at Per vil gi oss en god start denne dagen. Pris for deltakelse er for medlemmer 250.- for ikke medlemmer 500.-

  • 25.01.2017
  • 07:45 — 09:00
  • Løa, Vigaland Hovedgård

Partnermøte

Vi ønsker å ha et uformell samling hvor vi ønsker å presenterer våre digitale planer fremover. Vi ønsker innspill fra dere partnere på hvordan vi kan knytte enda tettere bånd, og bli enda bedre sammen. Se på muligheter og hva vi kan gjøre sammen fremover.

  • 13.02.2017
  • 18:00 — 20:00
  • Hunsfos Næringspark

Årsmøte Vennesla Næringsforening

Se innkalling for detaljer saksliste og øvring informasjon

  • 20.03.2017
  • 19:00 — 20:30
  • Hunsfos Næringspark

Bedriftsbesøk hos Byggma Group / Huntonit

Nå har næringslivet i Vennesla en unik mulighet til å besøke en av Venneslas virkelige store hjørnesteinsbedrifter, Huntonit. Byggma Group med konsernsjef Geir Drangsland i spissen har virkelig vist at de ønsker å investere i Huntonit, og i ikke minst i Vennesla.

  • 26.04.2017
  • 12:00 — 14:00
  • Huntonit

Styremøte Vennesla Næringsforening

Arrangementet krever ikke påmelding.

  • 10.08.2017
  • 08:00 — 09:30


Lukket arrangement

Styremøte Vennesla Næringsforening

Arrangementet krever ikke påmelding.

  • 15.08.2017
  • 16:30 — 18:30


Lukket arrangement

Sensommerfest Vennesla Næringsforening

Målet med denne sosiale samlingen er å fremme kontakt og å knytte bånd på tvers av næringslivet i kommunen. Det vil selvfølgelig bli servert ypperlig mat og drikke, samt at vi vil tilby god underholdning og legge opp til samtaler mellom våre medlemsbedrifter. Vi kan love god stemning og flere overraskelser underveis og utover denne kvelden.

  • 29.08.2017
  • 19:00 — 23:00
  • Hunsfos Næringspark

Frokostmøte Vennesla Næringsforening

Denne gangen er vi blant annet så heldige å få besøk av Joakim Hanssen som til daglig jobber hos Fundament i Kristiansand. Joakim er opprinnelig Mosby gutt, og har stor tilhørighet til Vennesla. Han gleder seg stort til å besøke Vennesla, og holde foredrag for dere denne dagen. Hvordan treffe kundene dine i en digital hverdag.

  • 06.09.2017
  • 07:45 — 09:00
  • Kommer

Kjøpesentermøte - Trenger vi kjøpesenter i Vennesla?

Næringsforeningen inviterer til Folkemøte på Biblioteket. Er vil det blant annet bli diskutert erfaringer fra etablering av kjøpesenter i Mandal, plan for Otra Park, plan for Sentrum Nord, Informasjon fra Næringssjefen i Vennesla Kommune og orientering om handelsvaner og utvikling. Det vil være åpent for spørsmål fra salen.

Arrangementet krever ikke påmelding.

  • 13.09.2017
  • 17:00 — 19:00
  • Biblioteket

Styremøte Vennesla Næringsforening

Arrangementet krever ikke påmelding.

  • 23.10.2017
  • 18:30 — 21:00
  • Hunsfos Næringspark


Lukket arrangement

B2B Speed dating med Vennesla Næringsforening

  • 01.11.2017
  • 12:00 — 16:00
  • Hunsfos Næringspark

Frokostmøte Vennesla Næringsforening

Vi får besøk av ordfører Nils Olav Larsen. Han vil fortelle om hva han ser for seg i sin nye rolle som ordfører. Vi vil også gjøre et intervju av ordføreren, og vi åpner også opp for spørsmål fra salen.

  • 15.11.2017
  • 07:45 — 09:00
  • Hjerterom Kaffe og Te

Styremøte Vennesla Næringsforening

Arrangementet krever ikke påmelding.

  • 27.11.2017
  • 17:00 — 19:00
  • Hunsfos Næringspark


Lukket arrangement

Julelunsj og foredrag ved Einar Gelius

Vi gjentar suksessen fra i fjor, hvor vi var nærmere 60 mennesker samlet på Løa. Denne gangen har vi gleden av å invitere deg til julelunsj på Vigeland Hovedgård, med foredrag ved Einar Gelius!

  • 08.12.2017
  • 13:00 — 16:00
  • Vigeland Hovedgård

Hvordan selge mer

Informasjon kommer

  • 17.01.2018
  • 18:00 — 20:00
  • Hunsfos Næringspark


Lukket arrangement

Kurs: Vi er alle selgere

Les om kurset ved å trykke på påmeldingsknappen.

  • 06.02.2018
  • 18:30 — 20:30
  • Vikeland Hovedgård

Frokostmøte på Fru Moseid

Denne morgenen ønsker vi velkommen til frokostmøte på Fru Moseid i sentrum av Vennesla. Vi møtes til en god frokost kl 7.45 og regner med å være ferdige til ca kl. 9.00

  • 21.03.2018
  • 07:45 — 09:00
  • Fru Moseid

Bedriftsbesøk til Hydro Vigelands Bruk

Onsdag 21 mars er vi invitert på bedriftsbesøk til Hydro Vigelands Brug. Vi har kun 15 plasser tilgjengelige her, og de som ønsker å sikre seg en plass må melde seg på. Endelig tidspunkt kommer.

  • 21.03.2018
  • 16:00 — 18:00
  • Hydro Vigelands Bruk

Speed date med næringslivet

Speed date onsdag 11 april på Hunsfos - PM5 festsalen. Denne gangen er vi også så heldige å ha fått med oss Agnar Espegren på laget. Egen invitasjon kommer.

  • 11.04.2018
  • 12:00 — 16:00
  • Hunsfos Næringspark

Identitetsprosjekt (intervjuer)

Kenneth Hansen gjennomfører gruppeintervjuer på Herredshuset. Tidspunkt for intervju vil bli sendt til hver av de påmeldte.

Arrangementet krever ikke påmelding.

  • 30.04.2018
  • 08:30 — 16:30
  • Herredshuset i Vennesla


Lukket arrangement

Identitetsprosjekt (workshop)

Workshop på Herredshuset fra 9.00-13.00, en fortsettelse på mandagens samtaler og diskusjoner. Det blir servert lunsj.

Arrangementet krever ikke påmelding.

  • 02.05.2018
  • 09:00 — 13:00
  • Herredshuset i Vennesla


Lukket arrangement

Bedriftsbesøk til Hydro Vigelands Brug

Bedriftsbesøk til Vigelands Brug den 9. mai fra kl. 12 til 14. Inkl. lunsj. Kun 15 plasser, så meld deg på tidlig.

  • 09.05.2018
  • 12:00 — 14:00
  • Vigelands Brug

Frokostmøte

Vi har da gleden av å invitere til frokostmøte onsdag 7 November klokken 07.45 De gode historiene fra bedriften din er et effektivt kommunikasjonsverktøy. Men hvor finner du historiene? Hvordan kommunisere dem på måter som gir effekt? I dette frokostmøtet får du tips til hvordan din bedrift kan profesjonalisere sin tilstedeværelse i sosiale medier. Maja Marum er Content Manager hos Hennig-Olsen Is, og kommer til oss for å dele hvordan iskremprodusenten i Hannevika bruker strategisk storytelling til å bygge omdømme og posisjon både i betalte og ubetalte kanaler. Maja vil dele nyttige verktøy og tips for hvor du finner og hvordan du kommuniserer de gode historiene i bedriften din, og vil vise hvordan Norges største isprodusent jobber med historiefortelling og innholdsproduksjon i praksis. Program; Vi møtes i kantinen på Hunsfos fra kl 07.45 til en god frokost med drikke og kaffe Vi starter programmet kl 08.00 1x5 minutter presentasjon fra en av våre medemsbedrifter Foredrag av Maja Marum fra Hennig Olsen Is Pris for deltakelse er for medlemmer 250.- for ikke medlemmer 500.- eks mva Vel møtt

  • 07.11.2018
  • 07:45 — 09:00
  • Hunsfos Næringspark

Julelunsj

  • 14.12.2018
  • 13:30 — 01:31


Lukket arrangement

Styremøte

  • 22.01.2019
  • 16:30 — 01:31

Frokostmøte

Frokostmøte onsdag 30 januar på Fabriken Artisan

  • 30.01.2019
  • 07:45 — 01:31
  • Fabriken Artisan, Hunsfos

Styremøte

  • 12.02.2019
  • 16:30 — 01:31


Lukket arrangement

Årsmøte

Sted og klokkeslett kommer!

  • 12.02.2019
  • 18:00 — 01:31

Frokostmøte

Denne gangen har vi vært så heldige å få tak i Havnedirektør Halvard Aglen i Kristiansand. Om vi snakker om Fergehavn, Containerhavn, Havn i Kongsgård/ Vige, Kanalbyen, Kunstsilo, Landstrøm til Cruiseskip, eller om det er snakk om byfornyelse, så sitter han midt i alle beslutningsprosessene. Utfordringene står i kø, men det gjør også mulighetene. Er det noe som kjennetegner Aglen, så er det evnen til å se muligheter i utfordringene. Vi liker å erte våre naboer i syd med at de er Venneslas Havneby. Kanskje litt mangel på respekt for storebror, men samtidig en erkjennelse av at vi trenger hverandre og har felles interesse av at beslutninger påvirker vår felles fremtid. Med en politisk ambisjon om å bringe mest mulig gods over på skip, blir også Venneslas Næringsliv påvirket av hvordan fremtidens havn er innrettet. Vi er spent på hva Havnedirektøren vil fortelle oss, men med smørbrødlista som er nevnt innledningsvis, kan vi være trygge på at uansett tema, så blir det spennende og interessant. Kjenner vi havnedirektøren rett, så er han også åpen for å gi oppklarende svar på spørsmål vi måtte være interessert i få svar på. Øvrig program; Vi møtes til en god frokost i kantinen på Hunsfos klokken 07.45 Velkommen med Næringsforeningen, kort presentasjon av den nye lederen i foreningen Alexander Etsy Jensen 1x5 minutter med Johnny Domingos, Nav i Vennesla. 1x5 minutter siste nytt fra Vennesla Kommune Pris for medlemmer 250.- eks mva. Ikke medlemmer 500.- eks mva Velkommen!

  • 06.03.2019
  • 07:45 — 09:00

Styremøte

  • 26.03.2019
  • 16:30 — 20:00

Frokostmøte

I 1896 åpnet Setesdalsbanen mellom Kristiansand og Byglandsfjord. I 1962 ble banen nedlagt, og allerede 2 år etter åpnet Norges første museumsjernbane på deler av strekningen. Banen trekker masse turister og lokale mennesker til å ta turen med stilfulle trevogner trukket av damplokomotiv mellom Vennesla og Røyknes. Parallelt med banen, som snor seg opp langs Otra, ligger den gamle tømmerrenna, som også står der som et minnesmerke og en påminnelse om Venneslas stolte historie. Vennesla Kommune har satt i gang et arbeid med å se på mulighetene som ligger i å utvikle både banen, tømmerrenna og området rundt til noe som kan trekke enda flere besøkende til området, og dermed til Vennesla. Til å lede arbeidet med å få frem en mulighetsstudie og forberede et videre prosjekt, har Vennesla Kommune satt ned en arbeidsgruppe og invitert Trond Backer til å lede prosjektet. Trond har jobbet mye med merkevarebygging, posisjonering, salg og kreativ markedsføring. Backer har vært markedssjef i Dyreparken og kommunikasjonssjef i Strømmestiftelsen. Han har også jobbet med tilrettelegging og destinasjonsutvikling i Color Line, og som markedsdirektør i Kilden teater og konserthus. Trond vil i frokostmøtet fortelle om prosjektet med Setesdalsbanen/tømmerrenna, og gi oss noen smakebiter på hva han ser for seg av muligheter hvis vi griper dem. Næringsforeningen synes dette er et godt eksempel på hvordan tankene som ligger i Identitetsprosjektet kan brukes til å se på hvordan vi kan tenke nytt og se muligheter.

  • 10.04.2019
  • 07:45 — 09:00
  • Biblioteket Hunsfos Næringspark

Bedriftsbesøk Norgesplaster

Norgesplaster er et godt fundamentert merkenavn i Norge, og har som målsetning å være totalleverandør innenfor produkter til tradisjonell sårbehandling. I tillegg eksporterer de til ca. 25 land i Europa, USA og Asia. I dette markedet har de en sterk posisjon på halvfabrikata til medisinsk industri. Fabrikken ble etablert i 1938 og fusjonerte med Snøgg i 2017. Norgesplaster har i dag vel 60 ansatte på fabrikken i Vennesla, med solide lokale eiere som tenker langsiktig. Vi er nå så heldige å få lov å se litt på innsiden i denne spennende og tradisjonsrike bedriften. Vi møtes ved administrasjonen onsdag 8. mai klokken 08.00 Litt informasjon om bedriften ved Per Turnes, samtidig som vi spiser en god frokost. Videre får vi en omvisning i bedriften, avslutning og mingling der vi startet for frokost. Vi beregner at hele besøket tar ca 1,5 timer.

  • 08.05.2019
  • 08:00 — 09:30
  • Norgesplaster

Styremøte

  • 04.06.2019
  • 16:30 — 20:00

Frokostmøte

Mer informasjon kommer.

  • 12.06.2019
  • 07:45 — 09:00

Sensommerfest

Sted og klokkeslett kommer!

  • 29.08.2019
  • 18:00 — 23:00

Sensommerfest

Vi inviterer på nytt til sensommer fest torsdag 29 august. Denne gangen skal vi være på Hunsfos Næringspark, og i Kalandersal 1. Vi kommer tilbake med mer info når vi har det klart.

  • 29.08.2019
  • 18:00 — 23:00
  • Kalandersalen Hunsfos Næringspark


Lukket arrangement

Frokostmøte 25. september

Hvordan vi bor, jobber og handler er i endring. Såkalt Millennias, som er i ferd med å bli største forbruker- og arbeidstakergruppen, konsumerer og tilnærmer seg arbeidslivet på måte som stiller nye krav til så vel handelsaktører som arbeidsgivere. Handelsaktørenes suksessoppskrifter må skrives om i takt med at vi ikke lenger behøver, men skal ha lyst til, å oppsøke den fysiske butikken. Samtidig gjør arbeide hvor som helst, med hvem som helst og når som helst seg gjeldene. Teknologien legger til rette for dette og arbeidsgiveren tilpasser seg for å kunne rekruttere og beholde de fremste talentene. Hvordan ser fremtidens handel og kontor ut og hvilke roller fyller de ulike aktørene? Hvordan påvirker dette byggene og byene? Vi er så heldige å få besøk av Håvard Bjorå denne morgenen, han leder det nordiske analysearbeidet for den globale eiendomsrådgiveren Cushman & Wakefield. Han er synlig i bransjefora og finanspressen, har markert seg som en sterk stemme innenfor trendspotting og omverdensanalyse og blir ofte brukt som sparringspartner og rådgiver i strategiarbeid. Før Cushman & Wakefield har Håvard lang fartstid fra Morgan Stanley Capital International (MSCI tidl. IPD) innenfor både strategi- og markedsanalyse fra London, Stockholm og Oslo. https://cwrealkapital.no/ Program: 07.45 Vi møtes til en god frokost, Løa Restaurant & Selskapslokaler 08.00 Velkommen ved Næringsforeningen 1x5 minutter; siste nytt fra Vennesla Kommune 1x5 minutter; presentasjon fra en av våre medlemsbedrifter Foredrag Håvard Bjorå

  • 25.09.2019
  • 07:45 — 09:00
  • Løa Restaurant og selskapslokaler


Lukket arrangement

Samskapingsverksted

  • 17.10.2019
  • 10:00 — 15:00


Lukket arrangement

Strai Kjøkken

Strai Kjøkken feirer 90 år og i den forbindelse ønsker de å inviterer næringslivet i Vennesla inn til fabrikkbesøk. Møtet er for alle som har lyst å se fabrikken, den moderne maskinparken og høre mer om Strai sin spennende historie og utvikling fra 1929 og frem til i dag. Strai har en moderne maskinpark hvor roboter for lengst har inntatt plass i produksjonen og det er utrolig mye spennende som rører seg i lokalene man så vidt ser fra Setesdalveien. Vi starter med en felles frokost og presentasjon av Strai og historien før vi går ned til produksjonslokalet for en omvisning. Litt om Strai kjøkken: Strai Kjøkken er en heleid norsk familiebedrift med stolte tradisjoner tilbake til 1929. Strai Kjøkken er historien om fire generasjoner Tobiassen. Det begynte med Erling, som i 1929, etter 20 år i USA, bosatte seg på Strai, nord for Kristiansand. Her startet han opp Strai Trevarefabrikk. På begynnelsen av 1950-tallet ga han stafettpinnen videre til sønnene Jens og John. I dag styrer Reidar, Tor Erling og Kåre (tredje generasjon) og Terje og Jan Frode (fjerdegenerasjon) den solide og framtidsrettede familiebedriften. I år er vi 90 år og Norges største og eldste kjøkkenprodusent. Strai Kjøkken har i nyere tid investert tungt i moderne produksjonsteknologi, og leverer årlig over 3500 funksjonelle og stilrene kvalitetskjøkken i tillegg til bad og garderobemøbler. De har 12 egeneide butikker og 10 frittstående forhandlere, og er dermed representert over hele hele Sør-, Øst og Vestlandet. Flaggskipet Strai Kjøkken Kristiansand er Norges største i sitt slag, med et areal på hele 1550 m2. Strai Kjøkken har i dag over 145 dyktige medarbeidere fordelt på produksjon, administrasjon og butikker. Velkommen til Strai Kjøkken, Setesdalsveien 240, 4618 Kristiansand fredag 25. oktober klokken 8.00. Dettte arrangementet er gratis.

  • 25.10.2019
  • 08:00 — 09:30
  • Setesdalsveien 240


Lukket arrangement

Frokostmøte 13 november

Spennende frokostmøte onsdag 13 november. Mer informasjon kommer

  • 13.11.2019
  • 07:45 — 09:00
  • Løa Restaurant og selskapslokaler


Lukket arrangement

Julelunsj

Sett av datoen til førjulstidens hyggeligste lunsjsamling! Mer info kommer

  • 06.12.2019
  • 13:00 — 13:30


Lukket arrangement

Frokostmøte 22. januar

Gjør deg klar for et frokostmøte med en energi og en kraft du sjelden har sett maken til. Kjetil Børstein Stensrud ble i 2017 kåret til Årets Foredragsholder i Sponsor og Eventforeningen, han er i tillegg markedssjef i Kristiansandsfestivalen Palmesus. Vi er så heldige å få besøk av Kjetil ved vårt frokostmøte onsdag 22. januar! Meld deg på i dag! Dette vil du ikke gå glipp av! Øvrig program; Vi møtes til en god frokost på Hunsfos klokken 07.45 Velkommen med Næringsforeningen. 1x5 minutter med medlem av Næringsforeningen 1x5 minutter siste nytt fra Vennesla Kommune Pris for medlemmer 250.- eks mva. Ikke medlemmer 500.- eks mva Velkommen!

  • 22.01.2020
  • 07:45 — 09:30
  • Hunsfos Næringspark


Lukket arrangement

Frokostmøte

  • 26.02.2020
  • 07:45 — 09:00


Lukket arrangement

Generalforsamling

Arrangementet krever ikke påmelding.

  • 03.03.2020
  • 18:00 — 20:00
  • Hunsfos Næringspark, Verkstedbygget

Næringslivets spørretime med utenriksministeren

Onsdag 20. mai kl 1200 kan du møte utenriksminister Ine Eriksen Søreide (H) under et webinar i regi av Næringsforeningen i Kristiansandsregionen. Tema er hvorfor internasjonalt samarbeid er avgjørende for næringslivet. Norge er et land med en svært åpen økonomi der vi er avhengig av politisk samarbeid og handel med verden rundt oss. Og Agder er ikke bare geografisk nærmest Europa, men har et svært internasjonalt orientert næringsliv. Under et timelangt webinar vil utenriksministeren ta opp og svare på spørsmål om utviklingen internasjonalt. Den pågående pandemien reiser flere spørsmål: Trenger vi mer eller mindre internasjonalt samarbeid? Trenger vi EU eller har krisen vist at EU ikke kan regnes med? Hva med brexit og den pågående rivaliseringen mellom stormaktene, hvordan vil det påvirke Norge og norsk næringsliv? For å innlede samtalen inviterer vi tre bedriftsledere fra virksomheter som er avhengige av tilgang til det indre marked og stabile, internasjonale rammebetingelser. Tema de vil ta opp er «EU og viktigheten av internasjonalt samarbeid for å sikre arbeidsplasser i landsdelen», og «Veien tilbake i aktivitet og hvordan sikrer Norge seg en posisjon som global aktør etter Korona». Du kan på forhånd sende inn dine spørsmål til næringspolitisk leder Roar Osmundsen på roar@nikr.no. Det blir også anledning til å stille spørsmål under webinaret. Pris: Medlemmer i Næringsforeningen i Kristiansandsregionen: 190,- eks mva. Medlemmer av Vennesla Næringsforening får også tilbud om medlemspris: 190,- eks mva ved påmelding. Ikke-medlemmer: 350,- eks mva Begrenset antall plasser, så husk å melde deg på via linken! Direktelink til påmelding; https://app.emarketeer.com/ext/form/entry.php?m=320292a507470d9a2e1ab0f7496e41a316b6656&Origin=Direct TEKNISK GJENNOMFØRING: Link til webinaret vil bli sendt i e-post før oppstart Det vil være anledning til å stille spørsmål underveis via chat-funksjon. For dialog i forkant, kontakt helena@nikr.no. Velkommen til webinar!

  • 20.05.2020
  • 12:00 — 13:00
  • Webinar

Qualified Solutions gir deg råd om hvordan karriereveiledning kan være en viktig faktor i en vellykket nedbemanningsprosess.

Qualified Solutions gir deg råd om hvordan karriereveiledning kan være en viktig faktor i en vellykket nedbemanningsprosess. Qualified Solutions gjennomfører både større og mindre karriereveiledningsprosjekter. De har også utviklet digitale løsninger. Qualified Solutions har god erfaring med at karriereveiledning er gunstig både for bedriften, gjenværende arbeidstakerne og de som er direkte berørt av nedbemanningen. Når en bedrift er i nedbemanning kan det å tilby karriereveiledning være en viktig faktor for en vellykket nedbemanningsprosess. Delta på vårt webinar og få bedre innsyn i hvorfor en slik løsning kan være nyttig for dere. Tid: Tirsdag 26. Mai kl. 09:00 – 09:30

  • 26.05.2020
  • 09:00 — 09:30
  • Webinar

Webinar Byggebørsen koronaversjon

Onsdag 27. mai får du som er i bygg- og anleggsbransjen informasjon som vil gjøre det lettere å planlegge for fremtidige prosjekter! Webinaret blir holdt i samarbeid med Næringsforeningen i Kristiansandsregionen, Vennesla Næringsforening og EBA. Koronasituasjonen har bidratt til usikkerhet i bygg- og anleggsbransjen, og det er behov for konkrete tiltak for å opprettholde sysselsettingen og minke vakuumet etter korona. Onsdag 27. mai holder vi webinar hvor du får en oppdatering på planlagte og framskyndende vedlikeholds-, bygge- og anleggsprosjekter for regionen. Agder Fylkeskommune, Kristiansand kommune og Vennesla kommune legger frem hvilke byggeprosjekter som kommer det neste året og i tiden fremover. Det blir også ord fra EBA. Du vil få svar på spørsmål som: Hvilke aktiviteter vil komme i tiden fremover? Hvordan ser den økonomiske situasjonen ut for regionen fremover? Du vil blant annet møte: Roald Torkelsen, seksjonsleder for investeringer i bygg i Agder fylkeskommune Siri Thorvaldsen, seksjonsleder for veiinvesteringer i østre del av Agder fylkeskommune Steinar Jakobsen, seksjonsleder for veiinvesteringer i vestre del av Agder fylkeskommune Ingvald Grønningsæter, byggesjef Eiendom i Kristiansand kommune Vidar H. Homme, kommunalsjef Samfunnsutvikling i Vennesla kommune Hilde Waage, regionsdirektør i EBA Webinaret er aktuelt for alle i bygg- og anleggsbransjen. Pris: Medlemmer i Næringsforeningen i Kristiansandsregionen: 190,- eks mva Medlemmer av EBA og Vennesla Næringsforening: 190,- eks mva Ikke-medlemmer: 350,- eks mva Begrenset antall plasser, så husk å melde deg på via linken! TEKNISK GJENNOMFØRING: Link til webinaret vil bli sendt i e-post før oppstart Det vil være anledning til å stille spørsmål underveis via chat-funksjon. For dialog i forkant, kontakt helena@nikr.no. Velkommen til webinar!

  • 27.05.2020
  • 08:00 — 09:59
  • Webinar

Webinar; Endringer og muligheter i leie av kontorlokale.

Bemanningsbyraaet og Qualified Professionals ønsker å være en aktør som tilbyr tilgang til relevante tema på en effektiv og vederlagsfri måte. Normalt tilbys dette igjennom seminarer - men i disse tidene gjør vi som de fleste andre og velger Webinar. Våre partnere er ledende på sitt område og har hovedfokus på tema som kan være interessante for ledelsen. Vi håper du eller noen av dine kollegaer kan ha interesse av å få litt inspirasjon til to av våre arrangementer i mai. Endringer og muligheter i leie av kontorlokale. Cushman & Wakefield gir oss innblikk i mulighetene og forventet endringer som en følge av Koronaepidemien · Hva nå? Veien videre? Muligheter for reforhandling/restrukturering av eksisterende leiekontrakt. · Hvordan forholde seg til gårdeier? Innfallsvinkler. · 84% tror at kontorhverdagen blir endret etter koronaepidemien - hva vil den nye hverdagen innebære? Cushman & Wakefield vil presentere data fra kundeundersøkelsen fra mai 2020. For mer informasjon om Cushman & Wakefield: https://cwrealkapital.no/ Tid: Torsdag 28. Mai kl. 13:00 – 13:30

  • 28.05.2020
  • 13:00 — 13:30
  • Webinar

Invitasjon til frokostmøte med Tor Åge Eikerapen

Finnes det muligheter i krisen? For noen er korona-krisen en katastrofe helt uten muligheter. For andre kan krisen være et spark bak til å gjøre ting på en ny måte. Måter som skaper mer verdi for kundene, de ansatte eller samfunnet. På vårt frokostmøte tirsdag 9. mai kommer Tor Åge Eikerapen for å holde foredrag om muligheter i krisen. Han vil presentere praktiske verktøy for å utvikle egen forretningsmodell og kinne møte en uviss fremtid på en best mulig måte. Tor Åge er venndøl, psykolog og spesialist i organisasjonspsykologi. Til daglig jobber han med ledere og organisasjoner i endring. Han holder over 100 foredrag i året og er en av landets mest brukte foredragsholdere innen psykologi og ledelse. Denne gangen møtes vi til en nydelig frokost på Løa Restaurant, men på grunn av Koronasituasjonen har vi har begrenset antall plasser. Meld deg på i dag for å sikre deg en plass til dette spennende frokostmøtet. Sted; Løa Restaurant Klokken; 07.45 - 09.00 Velkommen! Pris for medlemmer av Vennesla Næringsforening 250,- eks mva Pris for ikke meldemmer 500,- eks mva

  • 09.06.2020
  • 07:45 — 09:00
  • Løa Restaurant

Sensommerfest

Torsdag 27. august klokken 18.00 inviterer vi til årets Sensommerfest 2020. Denne gangen inviterer vi til Løa og Vigeland Hovedgård Selskapslokaler. Hvis været tillater det så blir arrangementet ute, og sjarmerende Gunnufs plass blir stedet. Vi byr på deilig mat og drikke, god uformell stemning, DJ, utdeling av to priser - årets bedrift og årets grunder, og det blir flere overraskelser underveis i løpet av kvelden. Det er bare å glede seg! Frist for påmelding er 20/8. Pris for medlemmer 500,- eks mva Pris for ikke medlemmer er 750.- eks mva. Vel møtt! Hilsen Vennesla Næringsforening

  • 27.08.2020
  • 18:00 — 23:00
  • Løa

Tenke sammen, skape sammen, jobbe sammen

Tenke sammen, skape sammen, jobbe sammen! Det moderne Vennesla, Øvrebø og Hægeland er fundert på at folk kommer fra forskjellige steder og bakgrunner og samhandler for å få fram et resultat. Hva hadde industrien, landbruket, handelen og turismen vært hvis ikke. Skal framtida bli tilnærmet like god som fortida, er vi avhengig av at gode krefter fortsetter å spille sammen. I fotballen snakkes det om samhandling. I Vennesla snakker vi om samskaping. Det handler om hva vi kan få til når vi tenker helt nytt om organisering av velferdsoppgaver og oppgaveløsninger. Når frivilligheten, næringslivet og det offentlige begynner å tenke sammen og jobbe sammen, kan vi skape helt nye resultater. Kommunestyret har enstemmig vedtatt følgende mål: «Innbyggerne i Vennesla kommune besitter en mangfoldig kompetanse og innehar viktige ressurser og engasjement som blir sentralt i utviklingen av framtidas Vennesla. Et omfattende samskapingsprosjekt igangsettes i 2020. Offentlige aktører fra stat, fylkeskommune og kommune, samt næringslivet og frivilligheten inviteres til et samarbeid med en klar ambisjon om å bli ledende i landet på dette området. For å lykkes med dette, blir det ekstra viktig med en økt satsing på bruk av ideelle organisasjoner, lag og foreninger for samarbeid med det offentlige. Det inviteres til å utvikle tiltak innenfor områder som miljø, eldre, psykisk helse, familierettede tiltak for barn og unge. Første fokusområde er barn og unge.» Julegada er et utmerket eksempel på samskaping. Det samme er den fantastiske utviklingen av Ressursen på Hunsøya – stedet der folk kan komme og kjenne på at det er bruk for dem. Koronaen har utsatt den store satsingen på samskaping noe. Samskaping er spennende muligheter – hvis det gjøres riktig. Samskaping handler om respekt for roller, og å se hva man kan få til når man setter seg sammen for å oppnå et felles mål. Kan bedriftene ta inn flere lærlinger for å hindre utenforskap? Kan frivilligheten påta seg ansvar det offentlige har i dag? Kan det offentlige overføre makt til frivillige og næringslivet? Hvem skal koordinere samskapingsprosjekter? Hvordan sikrer vi de gode rammene, gjennomsiktigheten og likebehandlingen? Det er da vi vil snakke med deg som tilhører næringslivet eller frivilligheten. KS arrangerte i fjor en stor regional samskapingskonferanse på Hunsøya – fordi det tenkes riktig og bra i Vennesla. Nå skal vi konkretisere mer. Da er DU og din forening og bedrift viktig! 2. september arrangerer vi et lokalt samskapingsverksted på Øvrebø videregående skole for å diskutere hvordan rammeverket for samskaping skal bygges i Vennesla og hva du/vi ser på som samskapingsmuligheter. jør vi dette riktig, kan samskaping løse mange av morgendagens utfordringer med klima og utenforskap og eldrebølge. Bommer vi på rammene, kan vi skape noe som er uoversiktlig, ineffektivt og hvor ingen har ansvar. Derfor er planleggingen framover så viktig. Vennesla kan bli et fyrtårn for samskaping i Norge. Vi kan bli lokalsamfunnet og kommunen de andre ser hen til. Vi kan bli kommunen som frigjør midler til enda mer velferd og samfunnsutvikling fordi vi har godt samspill med frivilligheten og næringslivet. Og framfor alt vi kan bli kommunen som oppnår resultater fordi vi tenker og jobber sammen i likeverdighet, og ikke sitter på hver vår tue. Frivilligheten, næringslivet og kommunen. Sammen blir vi bedre, og vi kan skape en kommune hvor det er enda bedre betingelser for frivilligheten, bedre vilkår for vekst i lokalt næringsliv og et godt og fremtidsrettet tjenestetilbud for våre innbyggere. Alexander Etsy Jensen, styreleder Vennesla Næringsforening Annette Jakobsen, daglig leder Vennesla Frivilligsentral Hilde Ø. Nordhagen, daglig leder Hægeland og Øvrebø Frivilligsentral Vidar H. Homme, kommunalsjef samfunnsutvikling Vennesla kommune.

  • 02.09.2020
  • 17:00 — 20:00
  • Øvrebø Videregående skole

Har du ideer til noe næringsforeningen kan arrangere?